.:: آشپزی بارلین ::.

...آموزش آشپزی ساده...

خورش انار(ناردونی) به همراه بورانی لبو

 
خورش انار(ناردونی) به همراه بورانی لبو
 


فصل پاییزه و انارش واقعا که بهشتی بودن برازنده این میوه خوشمزه وپرخاصیته
امروز درخدمتتون هستم باخورشت ناردونی یک غذای محلی و شمالی که اهل منزل عاشقش شدن میشه گفت شبیه فسنجون هست

اما طرز تهیه خورش انار (ناردونی)

تیکه های مرغ رو با یک عدد پیاز نگینی ریزتفت دادم
وقتی مرغ سرخ شد زردچوبه وکمی دارچین و نصف قاشق غذاخوری رب گوجه ونمک زدم
آب یک انار درشت رو گرفتم وبه مرغ اضافه کردم
یک ساعت ونیم بعد وقتی کاملا مرغمون پخت یک پیاز رو ریزخورد کردم وبه همراه یک لیوان انار دون شده تفت دادم
و یک قاشق غذاخوری رب انار زدم و به مرغ اضافه کردم کمی هم پودر سیر زدم که دل بخواهی هست
من چون انارم کمی ترش بود شکر اضافه کردم که ملس شد
میزاریم تا خورشت جابیافته
**این خورشت باید آب کمی داشته باشه
 
بورانی لبو

برای بورانی لبو چغندر رو سر و دمش رو گرفتم و به مدت دوساعت پختم
بعد لبو رو رنده کردم و با ماست پرچرب و پودر سیر ونمک و فلفل خوب مخلوط کردم
نوش جان
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan